Arquiteturas pedagógicas no processo de emprender : (Record no. 185472)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 02271nab a2200277 a 4500
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20210219162939.0
008 - ELEMENTOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 991125s1985 mx 000 0 spa u
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema UPN01000213372
049 ## - COLECCIÓN
Colección ART
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Michels, Ana Beatriz
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Filiación ana.michels@ufrgs.br
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Aragón, Rosane
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Filiación rosane.aragon@ufrgs.br
222 #0 - TÍTULO CLAVE
Título clave RIED : REVISTA IBEROAMERICANA DE EDUCACION A DISTANCIA
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Arquiteturas pedagógicas no processo de emprender :
Resto del título do fazer ao compreender no contexto da educação a distância
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Loja, Ecuador
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 263-281
362 0# - FECHAS DE PUBLICACIÓN Y/O DESIGNACIÓN SECUENCIAL
Fecha de publicación y/o designación secuencial 2016 Volumen 19, número 2
520 3# - NOTA DE RESUMEN, ETC.
Sumario, etc. This article focuses on the analysis of the process of building knowledge about business planning of the student entrepreneurs of extension course XIV Marathon Entrepreneurship UFRGS, from his experiences in two adapted pedagogical architectures used in the course: (i) Debate Theses and (ii) Challenge-Problem: entrepreneur to entrepreneur. It is a qualitative research, with theoretical basis in Piagetian assumptions of awareness and do and understand. The survey was conducted with ten subjects and data were collected from the survey of the records of students in pedagogical architectures Debate Theses and Challenge-Problem, online questionnaire and final interview. For the data analysis were defined two categories, with four each levels, involving the conceptual understanding of business planning from the use of pedagogical architectures. The study results showed that the subjects built knowledge about business planning, reaching a contextualized understanding of the topic and, in some cases, an early understanding, providing opportunities to display future actions for the implementation of business ideas. In the process of building knowledge, pedagogical architectures served as a support for knowledge were rebuilt during the entire trajectory of the subjects in the course, until they reach a reputable know-how
653 0# - TERMINO DE INDIZACION - NO CONTROLADO
Término no controlado EDUCACION EMPRENDEDORA
653 0# - TERMINO DE INDIZACION - NO CONTROLADO
Término no controlado ARQUITECTURA PEDAGOGICA
653 0# - TERMINO DE INDIZACION - NO CONTROLADO
Término no controlado EDUCACION EN LINEA
856 4# - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=331445859014">http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=331445859014</a>
856 4# - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/14738/14285">http://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/14738/14285</a>
905 ## - TIPO DE MATERIAL
Tipo de material Articulo

No items available.