As dimensões da avaliação em cursos online : reflexões e importância (Record no. 185473)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 02366nab a2200325 a 4500
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20210219162939.0
008 - ELEMENTOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 991125s1985 mx 000 0 spa u
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema UPN01000213373
049 ## - COLECCIÓN
Colección ART
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Terçariol, Adriana Aparecida De Lima
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Filiación atercariol@gmail.com
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Ikeshoji, Elisangela Aparecida Bulla
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Filiación elisangela.bulla@gmail.com
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Zaduski, Jeong Cir Deborah
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Filiación deborah_zaduski@hotmail.com
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Siqueira, Ana Lucia Farão Carneiro
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Filiación anasiqueir@gmail.com
222 #0 - TÍTULO CLAVE
Título clave RIED : REVISTA IBEROAMERICANA DE EDUCACION A DISTANCIA
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título As dimensões da avaliação em cursos online : reflexões e importância
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Loja, Ecuador
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 283-300
362 0# - FECHAS DE PUBLICACIÓN Y/O DESIGNACIÓN SECUENCIAL
Fecha de publicación y/o designación secuencial 2016 Volumen 19, número 2
520 3# - NOTA DE RESUMEN, ETC.
Sumario, etc. Courses developed via Internet, by their distinctive character and the challenges they face, should be monitored and evaluated in all their aspects in a systematic, continuous and comprehensive manner. A constant evaluation of these courses is useful and necessary for their improvement and continuity. This article analyzes the assessment of different dimensions in online courses, especially those implemented in higher education. The methodology chosen to develop this study is based on a systematic literature review, Scielo database, with the support of works done by scholars on the subject and the experiences of researchers in their daily work. The study points out that it is essential to realize that distance learning courses that develop exclusively online have a distinctive character, and the challenges they face should be monitored and evaluated in a refined, systematic, continuous and comprehensive way. A constant evaluation of these courses assists in the identification of deficiencies and possible actions for improvement. In this sense, the evaluation process here should include at least four dimensions: assessment of learning, assessment of learning materials, assessment of technological infrastructure, and institutional assessment
653 0# - TERMINO DE INDIZACION - NO CONTROLADO
Término no controlado EDUCACION EN LINEA
653 0# - TERMINO DE INDIZACION - NO CONTROLADO
Término no controlado EDUCACION SUPERIOR
653 0# - TERMINO DE INDIZACION - NO CONTROLADO
Término no controlado EVALUACION EDUCATIVA
856 4# - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=331445859015">http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=331445859015</a>
856 4# - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/14753/14286">http://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/14753/14286</a>
905 ## - TIPO DE MATERIAL
Tipo de material Articulo

No items available.