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035 _aUPN01000198297
049 _aART-E
100 1 _aMiovsky, Michal
100 1 _ummiovsky@adiktologie.c
222 _aADICCIONES
245 _aAn evidence-based approach in school prevention means an everyday fight: a case study of the Czech Republic’s experience with national quality standards and a national certification system
260 _aEspaña
300 _a203-207
362 0 _a2013 Vol. 25, no. 3
520 3 _aPreventive system in schools. Reflection on this development can offer an interesting case study that demonstrates the general difficulties involved in creating a national prevention policy and implementing the principles of an evidence-based approach. Through its historical context the up-to-date outputs of the latest projects are presented as “key documents” (quality standards, textbook, explanatory dictionary, examples of good practice etc.) and a national system of assessment of quality called a certification procedure, which has a practical impact on the grant system of the Ministry of Education of the Czech Republic. This context is also used to show how certain European networks (EUSPR, IREFREA, etc.) can be very helpful in generalizing this idea across Europe. All the examples of activities on the national or international level seem to be promising and supportive of the increasingly noticeable trend of using research evidence in real practice and making the whole field more attractive for students and young researchers.
520 3 _aLa República Checa ha conseguido por fin, tras un largo periodo de 15 años, el desarrollo de un sistema nacional de prevención en las escuelas. La reflexión sobre este desarrollo puede constituir un interesante caso práctico que demuestre las dificultades generales que participan en la creación de una política general de prevención y de implementación de los principios de un enfoque basado en la evidencia. A través de su contexto histórico se presentan los resultados actualizados de los últimos proyectos como ‘documentos clave’ (estándares de calidad, manual, diccionario explicativo, ejemplos de buenas prácticas, etc.) y un sistema nacional de evaluación de la calidad denominado procedimiento de certificación, que tiene un impacto práctico en el sistema de subvenciones del Ministerio de Educación de la República Checa. También se utiliza este contexto para mostrar cómo ciertas redes europeas (EUSPR, IREFREA, etc.) pueden ser de gran utilidad para generalizar esta idea en toda Europa. Todos los ejemplos de actividades presentados, tanto a nivel nacional como internacional, parecen prometedores y apoyan una tendencia cada vez más indiscutible de utilizar la evidencia científica en la práctica real, lo que a su vez contribuye en que todo el campo resulte más atractivo tanto para los estudiantes como para los investigadores jóvenes.
546 _aTexto en inglés
653 0 _aINTERVENCIONES PREVENTIVAS
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856 4 _uhttp://www.adicciones.es/files/203-207%20Miovsky_editorial.pdf
905 _aArticulo
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